Borettslaget har inngått en kollektiv Fiberaksess-avtale med Altibox. Dette betyr at kostnader knyttet til hjemmesentral og fiber inn i leiligheten dekkes gjennom felleskostnadene.
Som andelseier bestiller du selv de tjenestene du ønsker fra Altibox, for eksempel internett og TV-kanaler. Disse tjenestene faktureres direkte til deg, og beløpet kommer på samme faktura som strømregningen fra Lyse.
Hjemmesentralen, som har innebygd trådløs ruter, er en del av den faste infrastrukturen i leiligheten og skal derfor ikke fjernes. For å sikre at røykvarslerne dine alltid er tilkoblet nettet, må hjemmesentralen stå på til enhver tid.
Nyttige lenker og kontaktinformasjon:
Bestilling av internett eller TV-kanaler gjøres på telefon 51 90 80 90
Endringer av internett eller TV-kanaler gjøres på Mine Sider: Altibox Mine Sider
Ved feil på internett eller TV kontaktes: Kundeservice eller på telefon 51 90 80 90
Her finner du informasjon om hjemmesentralen som er installert i leiligheten din: Hjemmesentral
Dersom du skal flytte:
Må du selv si opp de tjenestene du abonnerer på hos Altibox, som internett og TV-pakke.
Hjemmesentralen er en del av borettslagets faste infrastruktur og skal alltid bli stående i leiligheten.
Dersom du har en TV-boks fra Altibox, kan du avtale med ny eier om de ønsker å overta den. I så fall gir du beskjed til Altibox når du sier opp TV-abonnementet, slik at TV-boksen registreres på den nye eieren. Hvis ikke, er du selv ansvarlig for å returnere TV-boksen til Altibox.